lotteintheusa.reismee.nl

Party in the USA 2.0

Het weekend waar al over gesproken wordt sinds januari was aangebroken, het weekend dat in het teken staat van drank, muziek en vrienden, het weekend om nog een keer helemaal los te gaan voor alle final exams and deadlines:Sienafest!

Afgelopen maandag was het ontzettend warm en heb ik ook twee uur heerlijk in de zon gechilld met vrienden. Het verbaast me hier nog steeds dat wanneer het 15 graden is, iedereen al in korte broeken, hemdjes, jurkjes en slippers loopt, terwijl ik het nog steeds koud vind. :') De andere dagen heb ik vooral besteed aan bijkomen van Montreal (want al dat bergbeklimmen had m'n lichaam best wel uitgeput), huiswerk en finals prep, sporten en opladen voor Sienafest. Woensdag nam Kelly, m'n Democrats girl, me mee naar Walmart om wat goedkope, low quality, paint worthy kleren te kopen voor de Paint Party die tijdens Sienafest gehouden zou worden.

Vrijdag was het ontzettend warm, echt gewoon benauwd warm, maar ik heb wel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in een hemdje en shorts gelopen, wat een verademing is na al die maanden winterjas, laarzen, en lagen kleren. Mijn tweede college was gecanceled, omdat de docent bang was dat mensen stiekem zouden gaan drinken tijdens de les en omdat ze wist dat er toch neit veel mensen zouden opdagen. Zoals al gezegd staat Sienafest echt in het teken van alcohol: hoe meer hoe beter en hoe eerder hoe beter. Dronken zijn is de standaard, iets waar ik nog altijd moeite mee heb en waar ik ook wel een duidelijk verschil in zie tussen Nederland en de VS. Ik bedoel, een drankje op z'n tijd is lekker, maar a) ik kan echt niet op het tempo drinken waarmee sommige mensen hier drinken, voor mij is het geen water of limonade en b) ik hoef niet elke vrije minuut die ik heb dronken door te brengen. Maargoed, smaken verschillen.

De controle tijdens Sienafest was heel streng, je wwas verplicht om altijd je studentenkaart bij te hebben & een gewoon ID, en als je het gebied van de townhouses inwilde (waar de meeste seniors wonen), werd je ook gewoon gecontroleerd: public safety stond overal met hekken, zodat geen enkele minderjarige binnen kon sneaken, maar dit is toch wel gebeurd. Het doel was om alleen maar 21-jarigen door te laten die in de townhouses wonen, om zo alcohol gebruik van underclassmen tegen te gaan, maar ja, op een gegeven moment konden e niet iedereen meer controleren, en mensen hadden echt de meest rare vehralen om toch binnen te kunnen komen.

Vrijdagavond ben ik naar Jenna's huis gegaan om vervolgens naar het andere eind van campus te gaan om onze vriend Andrew op te halen, die niet binnen kwam. Dit wa sde eerste keer dat ik in de echte echte dorms kwam, en ik vond het een ervaring:overal eerstejaars! Ik heb de luxe om in een townhouse te leven met een best wel grote kamr, maar ik vind het knap dat mensen met 2, 3, of 4 op die oppervlakte kunnen leven zonder elkaar na twee weken al af te maken. Daarna zijn we naar de gym gegaan, waar het concert plaatsvond:dit jaar was het Kid Ink, niet echt dat je zegt wow, vandaar dat ik hem ook niet heb gezien. Het was echt broeierig warm in de zaal, maar ik heb wel wat van de openingacts gezien, die ebter waren dan Kid Ink zelf, hoorde ik later. Na 10 minuten was ik iedereen al kwijt, omdat het druk was en donker, maar op een gegeven moment kwam ik Leah weer tegen. Met haar ben ik naar Jenner's huis gegaan, om daar te chillen. Na een tijdje had ik het wel gehad en ben ik naar een ander huis gegaan waar het wel iets gezelliger was. Een van de betere dingen is dat Siena ook free foodtrucks aanbood, waar we gebruik van hebben gemaakt: om 11 uur 's avonds zijn we teruggelopen naar het centrale gedeelte van de campus waar ze hotdogs en mac 'n cheese hadden. Kelly wilde een foto met de man van Public Safety, dus had ze een verhaal opgehangen dat het op mijn bucketlist staat om eenselfie te hebben met iemand van Public Safety. Hij was er niet echt heel blij mee, maar uiteindelijk gaf hij wel toe, en nu hebben we een selfie met public safety (het staat totaal niet op mijn bucketlist, maar toch). Om 12 uur was iedereen al compleet gesloopt, inclusief mij, dus ben ik moe maar voldaan mijn bed ingekropen.

Mijn roommate is een weekend naar haar familie in Connecticut, wat echt heel fijn is om eerlijk te zijn. Gewoon even weer wat privacy en niet iemand die tot 2 uur in bed ligt en nachtenlang gesprekken voert met haar Latin lover, en om gewoon je eigen ding te kunnen doen zoner je zorgen te maken dat je iemand alstig valt: heerlijk! Ze vertrok gistermorgen al heel vroeg, maar ik was zo knock out dat ik het niet eens gehoord heb. Mijn dag begon met een DUnkin Donuts ontbijt met Kelly, waar we ookmunchkins hebben gehaald voor de boozy brunch waar we voor uitgenodigd waren. Munchkins zijn een soort kleine deeg dingetjes, gemaakt van het deeg van een donut, en je hebt ze in allerlei soorten.
De boozy brunch werd georganiseerd door de presidents van Her Campus en dit was de eerste keer dat ik zowle een mimosa als een munchkin heb gehad (checking off my bucketlist!). 's Middags was er een soort van carnival met food trucks, opblaasbare dingen, een zip line, en nog meer dingen die je daar verwacht. Iedereen werd wel opgeroepen om online een soort verklaring te tekenen waarin je aangaf dat je vrijwillig mee deed en dat Siena niet aansprakelijk was voor eventuele verwondingen ofzo. Ik wilde heel graag de kabelbaan doen, maar natuurlijk, net op het moment dat wij kwamen waren ze aan het opruimen en stonden ze op het punt om te gaan.
In de loop van de middag ben ik wel even terug naar huis gegaan, om even een moment voor mezelf te hebben en op te laden, want ik voelde me niet echt top en ik wist dat ik nog een hele avond voor me had. Na een tijdje kon ik er wel weer tegenaan en ben ik ergens gaan barbecuen en nog meer chillings, om vervolgens weer terug naar huis te gaan en me om te kleden voor de Paint Party!

Iedereen verzamelde zich in Jenna's huis en samen zijn we dan ook terug naar campus gelopen. Gelukkig paste mijn cheapskate walmart kleren, want ik wilde niet dat de verf op mn goeie kleding kwam. Er waren echt heeeel veel mensen, en omdat iedereen al ebst wel wat op had werd er behoorlijk geduwd, getrokken en op tenen gestaan. De verf was wel echt geweldig, het zat vooral in mijn haar en nek, maar ook wel op mijn shirt, wat mijn ultieme doel was. Jenna werd omver gegooid door een of andere crowdsurfer, waarna we het wel voor gezien hadden en we het tijd vonden voorlate night pizza in de dining hall. We wren niet de enigen met dit idee, maar toch blijft de pizza lekker. Het was echt superkoud, dus zijn we zowat naar huis terugerend, waar ik een lange, warme douche heb gehad om lle verf van me af te spoelen en meteen sliep toen mijn hoofd m'n kussen raakte.
Nu gaa het wel prima, afgezien vna intense vermoeidheid en alles wat daarbij hoort. Vandaag beschouw ik dan ook als de ultieme dag om bij te komen en me voor te bereiden op de laatste 1.5 week studeren voordat ik dan echt alzomervakantie!!!heb. Ik ga ook genieten van het feit dat mijn roommate er nog niet is, heerlijk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!