lotteintheusa.reismee.nl

'Mashedachusetts'

Food word pun of the year, haha. Nee maar serieus, er is een lijst met food word puns voor alle vijftig staten, en deze hoort bij Massachusetts. New York, bijvoorbeeld, wordt dan New Pork, en Connecticut 'Baconnecticut.' Het is moeilijk, ik weet het, maar je meot de humor er maar van inzien :') De titel verwijst overigens naar mijn weekend dat ik in Easton, Massachusetts heb doorgebracht, samen met Leah, Jenner, en Leah's vriendin Caroline.

Maar eerst even terug naar het drama van afgelopen week: SNEEUW. En niet zomaar een beetje! Zondag sneeuwde het lichtjes, maar maandag was het absolute toppunt. Ik heb nog nooit zoveel sneeuw in mijn leven gezien, afgezien van de jaren wintersport in Oostenrijk met papa.Letterlijk alles was wit toen ik wakker werd. Met heel veel struggles heb ik mijn weg over campus weten te vinden, mdat het maar bleef sneeuwen werden de paden niet schoongeveegd, dus je kon amper zien waar je liep. Later heb ik met Libary een sneeuwpop proberen te maken, maar de sneeuw was niet plakkerig genoeg, dus besloten we maar een sneeuwengel te maken, wat een veel groter succes was. Ze strooien hier ook niet met zand of zout ofzo, ze vegen alleen de sneeuw weg, waardoor de paden vochtig blijven en het met vorst een grote ijsbaan wordt, levensgevaarlijk. Dit gebeurde dinsdag en woensdag, maar donderdag regende het, dus was alle sneeuw weer weg. Ik vond het allemaal niet zo prettig, door die gladheid durfde ik amper ons huis uit, sneeuw in april is niet wat ik van NY verwachtte, en met talloze bijna-val-acties had ik het wel een beetje gehad.

Hillary Clinton was afgelopen maandag in Albany, Ted Cruz was in een of ander gehucht in de buurt, en deze week komen Trump en Bernie Sanders. De New York primary is volgende week dinsdag, en op dit moment is Albany national news, omdat het gezien wordt als 'the Brain Belt.' Ik zou best wel naar Sanders willen, of Trump, gewoon om mee te maken hoe zo'n rally in z'n werk gaat en wat er precies gebeurt, maar ik moet nog maar zien of dat gaat lukken.

Qua studie was het afgelopen week niet zo druk, net als komende week, wat best wel even lekker is/was. Ik heb wat papers die ik moet schrijven, maar de topdrukte komt over twee weken als het einde van het semester in zicht is. Het is nog maar 27 dagen tot ik mam weer zie en we onze busroadtrip gaan beginnen, en ohmy ik ben excited.

Vrijdag ging ik, eindelijk, met Leah en Jenner naar Massachusetts. Ik was echt heel gelukkig dat ik dit weekend niet thuis was, want mijn huis gaf weer een feestje, en ik hoefde tenminste niet met alle rotzooi te dealen (en het was echt een rotzooi, ik zag snapchats). 3 uur rijden is nog steeds niet echt mijn ding, en de route is totaal niet scenic ofzo, dus het was nogal een saaie rit, maar we werden wel weer met open armen ontvangen, en home cooked food! Onbeschrijfelijk hoe erg je daar naar uitkijkt na alle weken dining hall. 's Avonds hebben we gechilld op de bank en margarita's gedronken. Zaterdag hebben we de bekende duck tour door Boston gedaan: het is een sightseeing tour over landen door het water. Het is echt heel cool, zo kom je vanalles te weten over Boston en de tourguide had heel veel humor, wat het alleen maar beter maakte, maar hij had een heel sterk Boston accent, dus de helft van de tijd verstond ik niet waar het over ging, maargoed, het uitzicht was mooi.
Daarna zijn we naar Harvard Square gegaan, waar we door Harvard Yard hebben gelopen (dit keer iets langer dan 10 minuten), heerlijk Mexicaans hebben gegeten en daarbij 3 mandjes met chips hebben veroberd, en zijn we verder door Cambridge gaan lopen. Rond 5 uur waren we allemaal zo gesloopt dat we terug naar Leah's huis zijn gegaan en de rest van de avond tv hebben gekeken en nog meer gegeten hebben.
Vanmorgen was drama: Jenner wilde per se om een bepaalde tijd weer terug op Siena zijn om een voetbaldwedstrijd in Engeland te kijken, dus we kwamen tot het compromis dat we om half 9 weg zouden rijden. Ik had mijn wakker op 7:45 gezet, maar op de een of andere manier heeft dat ellendige ding zichzelf verzet, waardoor mijn wekker helemaal nooit is afgegaan. Ik wilde me omdraaien om nog verder te slapen toen ik me bedacht dat het wel slim zou zijn om mijn wekker te checken,die 8:17 aangaf! Ik sprong uit bed, schoot in mijn kleren, propte een bagel naar binnen en klaar was ik! Ik kan er echt niet tegen als ik zo moet haasten 's morgens, dus dit was niet echt eht beste begin van de dag.
Dadelijk gaan we even snel naar Walmart, en vanavond eet ik met vrienden, om daarna te chillen en op te laden voor een nieuwe week.

Volgend weekend heb ik weer meer travels op de planning: ik ga meete met Maxim in Montreal, Canada, om onze verjaardagen samen te vieren! Ik kijk er echt heel erg naar uit, sowieso om weer iemand bekends te zien en ook gewoon om van campus af te zijn, want soms zit je hier echt vast als je geen auto hebt. Dus volgende zondag geen blog, maar ik update snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!