lotteintheusa.reismee.nl

Roadtrippin'

Iedereen wachtte zondagmorgen vast met smart op een nieuwe blog, maar helaas, ik was te druk met eitjes kleuren en Pasen vieren, dus vandaar dat het nu al dinsdag is en ik nu pas kan schrijven. Afgelopen week was het Easter Break van woensdag t/m gister en die heb ik doorgebracht in de omgeving van Boston, Massachusetts.

Colleges gingen gewoon door van maandag tot woensdag, en ik heb letterlijk de uren afgeteld tot woensdagmiddag 14:30 uur, want dat betekende dat m'n break officieel begon. Bummer was dat ik dinsdag slachtoffer werd van de bekendeCasey's kip voedselvergiftiging, waardoor ik dinsdagmiddag heel de middag in bed heb doorgebracht en er even ben uitgekomen om een presentatie te doen. Ik voelde me echt beroerd en had de docent gevraagd of ik als eerste mocht om daarna meteen weer naar huis te gaan, waar hij het gelukkig wel mee eens was. Tegen een uur of zes ging het wel weer beter en kon ik iets lichts eten, wat maar goed ook was, want 's avonds had ik mijn eerste officiele event met de College Democrats! We gingen naar een Jefferson-Jackson reception, wat een jaarlijkse fundraiser is, georganiseerd door College Democrats New York. Er werden toespraken gehouden en awards uitgereikt, maar het meest voorname doel wsa toch wel socializen met allerlei belangrijke politieke mensen die een rol spelen in Albany of New York State. Ik was op een gegeven moment een beetje kwijt wie nou wat deed, daarom bleef ik maar dicht in de buurt van mijn mede Siena Democrats, wat wel heel gezellig was. Toen we thuis waren ben ik wel meteen mijn bed ingedoken, want ik voelde me nog steeds niet helemaal geweldig.

Woensdag voelde ik me weer oke, en ik was klaar om de drie uur lange autorit naar Easton, Massachusetts aan te gaan. De route had niet echt bijzondere hoogtepunten, wat best jammer was, want het was gewoon een rechte weg door heel Massachusetts. We hadden wel letterlijk een hoogtepunt: deze snelweg gaat dwars door een of ander gebrgte, dus mijn oren gingen steeds open en dicht, maar meer dan dat was het niet.
Eenmaal bij Leah thuis werden we met open armen ontvangen en kregen we een geweldig home-cooked dinner (lasagna, altijd goed). Daarna hebben we gechilld op de bank en gesocialized met haar ouders, tot die moeder ineens aankwam met eenEaster basket!
Easter basket:het is een Amerikaanse traditie om je kinderen/familie met pasen een Easter basket te geven, voornamelijk gevulld met snoep en/of andere spulletjes.
De reden dat ik nu al een basket kreeg was dat ik Pasen niet met hen zou doorbrengen, vandaar dat ze er nu al een had gemaakt. Hij was gevuld met snoep en chocola (wat ik maar met Leah en Jenna heb gedeeld) en een t-shirt met Easton erop, echt superlief! Ik wist gewoon niet zo goed wat ik moest zeggen.

Donderdagmorgen heeft Leah me haar hometown Easton laten zien: zo zijn we langs haar High School gereden, hebben we een stukje door een State Park gelopen, en het meest schockerende van alles: een foto genomen van het Trump bord dat in Easton hangt. Daarna zijn we met Jenna met de metro naar Boston gegaan, waar we een stukje van de Freedom Trail hebben gelopen, het graf van Benjamin Franklin en wat andere belangirjke mensen hebben gespot, en hebben geluncht in een cafe dat het decor vormt voor een of andere musical/film. Het jammere was dat het echt superkoud was, wat buiten rondlopen niet echt leuk maakte. OH en ik heb een foto met Sam Adams, ofwel een van de vechters voor Onafhankelijkheid! Na Boston ben ik met Jenna mee naar huis gegaan, waar ik weer met open armen ontvangen werd. Ik kreeg een tweede Easter basket, dit keer gevuld met zeepjes, een handdoek voor je haar, een armband, handsanitizer, eten, en een mega grote douche spons! Ik was nog meer onder de indruk dit keer en was zo dankbaar voor de gastvrijheid en energie die die moeder erin had gestopt dat ik weer niet zo goed wist wat ik moet zeggen. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij een restaurant waar je een dummy versie van gokken kan doen: iedere tafel heeft een tv, en voor elk rondje verschijnen er 80 nummers op het scherm, de bedoeling is dat je van te voren een set nummers kiest, en als die nummers dan worden uitgekozen, dan heb je geld verdiend. Die moeder ging er helemaal in op, ik vond het nogal afleidend dat er op elke tafel een mini tv staat en dat mensen hun hele diner besteden aan het checken van de nummers. Hier heb ik wel weer eens een caesar salad gehad, wat echt een verademing was.

Vrijdag hebben we niet heel veel interessants gedaan, afgezien van eten: we zijn naar IHOP (pancake house) gegaan om te ontbijten en 's avonds naar The Cheesecake Factory. Ik hou hier echt heel erg van, en wat je ook neemt, het is altijd lekker. Overdag regende het nogal, dus hebben we het grootste deel van de tijd op de bank doorgebracht (super comfortabele bank!) en heb ik een paar van Jenna's vriendinnen en haar vriend ontmoet, emt wie we 's avonds ook uit eten zijn gegaan. Op mijn bucketlist stond altijd al 'een stuck cheesecake/carrotcake van de Cheesecake Factory eten' en vrijdag was het dan eindelijk zover! Ik had carrotcake besteld en deze maar in een doggy bag mee naar huis genomen, want ik kon echt niets meer op. Jenna en een van haar vriendinnen waren de afgelopen week jarig geweest, dus de hele Cheesecake Factory crew kwam zingend naar onze tafel en bracht hen taart, wat echt heel grappig was.

Zaterdag hebben we de morgen besteed aan paaseitjes kleuren. Ik weet nog dat mama vroeger altijd heel enthousiast hierover was, en ik vond het eigenlijk maar niks, maar ook Jenna's mom was super enthousiast, dus gaf ik maar toe. Het was nog best cool eigenlijk, en het resultaat was mooi! 's Avonds zouden we weer met dezelfde vrieden gaan eten in een pub in Boston, dus had ik voorgesteld om 's middags wat eerder te gaan, zodat we nog wat sightseeing konden doen en ik wilde heel graag naar Harvard, nou, dat liep iets anders dan gepland. Jenna's vriendin had ons verteld dat ze wat moest ophalen voor haar moeder in de winkel waar ze werkte, en dat we daarna door konden gaan. Haar moeder is een shopper voor een bekend merk in deze superfancy winkel, waardoor haar dochter als een soort prinsesje werd behndeld en er overal mensen op ons af kwamen rennen met de vraag of we water wilden, wilden zitten, en of ze iets voor ons konden doen. Ik voelde me echt underdressed en heel ongemakkelijk.
Hier had ze niet bij gezegd dat ze ook allerlei graduation jurken en schoenen wilde passen, wat ertoe leidde dat we ongeveer 1.5 uur in die winkel doorbrachten, en toen we er eenmaal uit waren durfde ze ook nog te zeggen 'Ja, ik weet niet of we nu wel tijd hebben om naar Harvard te gaan/' Serieus, ik dacht dat ik ontplofte, maar ik heb me ingehouden omdat ik hen amper kende en ik niet wilde overkomen als een totale bitch. We zijn toen maar met de auto naar Harvard gegaan en hebben een beetje rondgelopen en het sstandbeeld aangeraakt dat ons academisch succes moet brengen, dus ik ben benieuwd. Het eten in de pub was overigens wel echt heerlijk, en later had ik het er nog met Jenna over, en zij zei ook dat ze hier niets van wist en dat ze het een beetje overdreven vond, want als ze gewoon eerlijk was geweest, hadden wij kunnen rondlopen in Boston en dan een ontmoetingstijd en -plaats af kunnen spreken, maar oke, ik heb een deel van Harvard gezien en een Harvard t-shirt, dus ik kan ermee leven. De pub is van Jenna's opa, wat gratis drank en eten betekende, nog beter!

Zondag was het Easter Sunday, wat vor mij begon met een goed ontbijtje met eieren en bacon (die moeder is een echte feeder, om het half uur vroeg ze we of ik iets te eten/drinken wilde, maar op een gegeven moment kon ik weerstand bieden). 's Middags zijn we naar het huis van Jenna's tante gegaan waar de hele familie zich verzamelde voor een Easter dinner. De hele familie is geboren en getogen in Boston, waardoor ze een best wel sterk accent hebben dat een mix is tussen Brits en Amerikaans, en heel erg luid, echt hilarisch. Het diner was heel lekker, maar totaal anders dan wat ik gewend ben (geen broodjes of brunch, maar avondeten met groentes, vlees, en mashed potatoes). Op onze weg ernaar toe zagen we al politie staan bij het huis van de beste vriend van Jenna's neef, en we vroegen ons af wat dit te betekenen had, Tijdens het eten kwam het bericht dat de vader van de jongen zichzelf had opgehangen en dat dat de reden was dat de politie voor de deur stond. Iedereen was in shock, omdat iedereen de familie kende en de kinderen kind aan huis waren bij Jenna's tante. Dit druke wel een zware stempel op het diner, Jenna's tante, neef en oom waren een emotioneel wrak en sloten zichzelf boven op, wat totaal begrijpelijk is. We hebben daarom maar de afwas gedaan en het toetje gegeten en zijn daarna naar huis gegaan, zodat zij tijd voor zichzelf hadden. Ik was sprakeloos, ik kende de familie net een paar uur en als je dan zo'n bericht krijgt wat iedereen zo raakt, is het moeilijk om in te schatten wat je moet doen of zeggen.

Gisteren regende het DE HELE DAG, en zijn we 's ochtends gaan ontbijten met Jenna's vrienden voordat iedereen terugreed naar school. De hele weg goot het van de regen, mar eenmaal in Albany was het droog. 's Avonds had ik het ontzettend ambitieuze idee om alvast wat Easter calorien te gaan verbranden, en ik was niet de enige met dit idee! Vandaag begint college weer (aka over 20 minuten) en vanaf nu geen breaks meer tot aan 7 mei! Colleges lopen door tot aan 29 april, en daarna is het finals week en mijn Siena afscheid. Ik weet nu al dat ik dan echt ga huilen, maar aan de andere kant tel ik nu ook al de dagen af tot ik m'n moeder en andere familie weer zie. Desondanks had ik echt een heerlijke Easter break, waarin we veel tijd hebben doorgebracht op de bank, kijkend naar allerlei game shows (ik ben helemaal op de hoogte nu), en waarin vooral heel veel gegeten is. Ik ben echt heel dankbaar dat Jenna en Leah me mee hebben genomen naar hun hometowns en de moeite hebben genomen om me mee op sleeptouw te nemen.

OHJA!
Een paar weken geleden postte ik dat ik een artikel had geschreven voor HerCampus Siena, het online college magazine for women, en het is afgelopen week geplaatst! Ik ben er echt heel trots op, dus voor iedereen die het nog niet gelezen heeft:
http://www.hercampus.com/school/siena/new-world-my-american-adventure

Reacties

Reacties

Renee

Wat leuk om te lezen Lotte, gaaf dat je met je vriendinnen en hun familie Pasen door kon brengen. Echt goed om te horen dat je het daar zo leuk hebt en dat het goed met je gaat.
Super knap van je dat je artikel geplaatst is! Geniet er nog even van daar.

Ingrid

Leuk Lot,dat je het fijn hebt gehad,leuk verhaal,groet van ons????????????????????????

Esther

Wauw Lot! Had je artikel gelezen, supergoed! En wow wel heftig wat je allemaal meemaakt maar ook zoveel mooie dingen! Geniet er nog van zolang het kan en ik kan niet wachten je over een tijdje weer te verwelkomen in ons kikkerlandje! Dikke vette knuffel X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!