lotteintheusa.reismee.nl

March Madness

Wauw, het is zover: ik ben al over de helft van mijn tijd hier heen, en het gaat zo snel. Ondanks dat ik nog weleens momenten heb dat ik dingen thuis heel erg mis, geniet ik ook van elke seconde die ik hier heb en alle dingen die ik hier meemaak, want dat zal ik thuis nooit meemaken.

Maart staat ook wel bekend als 'March Madness,' omdat het de ontknoping van het basketbalseizoen is en de lente komt en nog wat redenen die ik zo even niet weet, maar dit jaar is het nogal mild. Siena's basketbalseizoen hield er al vroeg mee op en de weersomstandigheden zijn raar (volgens weersvoorspellingen krijgt New England vandaag een sneeuwstorm en vandeweek stormde het zo hard dat het zelfs abnormaal was voor Nederlandse begrippen).

Afgelopen week heb ik in twee dagen een essay moeten schrijven, maar ondertussen ook nog m'n andere huiswerk doen, colleges volgen, eten, leven, en slapen: tijdsdruk is niet mijn ding. Ik weet dan gewoon echt niet waar ik moet beginnen en doe maar wat. Achteraf bleek het nog wel oke te zijn en had ik het 24 uur van te voren al klaar, maar het fijne was ook dat de docent geen enekle richtlijn gaf over lengte ofzo, alleen voor het onderwerp en dat je naar twee teksten die we hadden gelezen moest referen,yes ma'am, that makes sense. Volgens mij zijn haar normeringen niet echt superhoog, dus het zal wel oke zijn.

Dinsdag moet ik weer speechen voor mn Rhetoric & Oral Communication class, dit keer over dingen die andere universiteiten doen/hebben voor hun slechtziende studenten. Het is best cool, maar ik wil nu eigenlijk wel gewoon een break. 2 of 3 dagen na break heb ik weer een Contemporary Politics midterm, en het wordt steeds moeilijker naarmate het semester vordert, dus ik ben er een beetje bang voor en ga nu ook maar alvast beginnen met leren, want anders komt er niks van. April wordt echt megadruk met overige papers, projecten en een aantal finals en tegelijkertijd ook heel veel leuke dingen: Sienafest, m'n birthday, een actie voor het goede doel, en een weekendje naar Boston met Leah en Libary!

Vrijdag hadden mijn Braziliaanse vrienden een event georganiseerd met hun Brazilian Club, maar afgezien van hen waren Libary, een paar Amerikanen en ik de enigen die kwamen opdagen. Het was wel heel tof en ze hadden #gratis pizza en wings. Gisteren gingen we met de internationals naar SkyZone trampoline park, maar na twee minuten springen ben je echt al gesloopt, althans ik. Je kon op gewone trampolines springen, een bal in een basket dunken, trefbal tegen elkaar spelen, en het beste: in een bad met schuimblokken duiken. Voor enig bewijs van mijn meest charmante duik in dit bad,check facebook.Het mooiste was nog dat er een hele grote groep kleine kinderen was en wij als 18+ Siena students hahahah. Het was wel echt heel tof om een keer te doen, ondanks dat het heel vemroeiend was en mijn benen echt zeer deden.
Toen we terug kwamen ben ik zo snel als mijn benen me konden dragen naar huis gelopen, heb een douche genomen, en alle verbrande calorien er weer aangegeten bij Burger 21 met Jenna en haar huis. Het was echt superlekker en natuurlijk hadden ze sweet potato fries,to die for.'s Avonds was ik best wel gesloopt en heb ik mijn ted in bed met Netflix doorgebracht, ondertussen skypend met geliefde familie. Mijn tante wist me te vertellen dat ze me meer stroop ahd gestuurd, wat hier voor break zal aankomen, waar ik heeeel gelukkig mee ben. :)
Waatschijnlijk ga ik woensdagmiddag al weg, en ik tel echt de dagen af! Als ik Jenna moet geloven heeft ze vooral uitstapjes naar restaurants/froyo shops op de planning staan, want ik vroeg haar wat voor Amerikaans eten ik absoluut gegeten moest hebben voordat ik ging, en toen kwam er een hele lijst haha.

Dinsdagavond ga ik met mijn vrienden van de Siena Democrats naar de Jefferson-Jackson reception/fundraiser. Het is een jaarlijks evenement in Albany waar geld opgehaald wordt, en waar college Democrats, local, state, en federal officials met elkaar samenkomen en socializen. Ik ben best wel excited ondanks dat ik niet zo goed weet wat ik kan verachten, maar he, er is eten en het wordt vast wel tof.

Vandaag ga ik mijn tijd vooral besteden aan de was doen, lere, chillen en pindakaas koekjes bakken met Leah als een soort kick-off voor Easter break (we vonden dat we dat wel hadden verdiend).

In het teken van pasen, laat ik nog wat Siena feitjes opnoemen:
- Onze Easter Break is officieel vanaf donderdag tot maandag (dus ja, witte donderdag, goede vrijdag, paasweekend en die maandag, ondanks dat er geen tweede paasdag is).
- In elk klaslokaal hangen geen klokken maar kruizen, best intimiderend
- Een paar keer per week worden er missen gehouden voor de gelovige studenten onder ons, en op zondag zelfs vier.
- Er is een friary op campus waar alle friars samen leven. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat het inhoudt, maar volgens mij ben je dan orthodox gelovig en is het niet echt oke als je getrouwd bent, maar ze zijn wel altijd in voor een drankje, net als 100% vna de Siena studenten, gelvoig of niet.
- Christondom / het katholieke geloof is niet eht enige waar Siena studenten in geloven, afgelopen week was het namelijk Muslim awareness week, om aandacht te vragen voor de moslim populatie on campus.
- Community / vrijwilligers werk uit naam van St. Franciscan center is belangrijk, heel veel studenten hier doen enige vorm van vrijwilligerswerk: on and off campus. Dit met het voornaamste doel om hun CV op te bouwen, want het is ook niet vanzelfspreken om meteen na je slagen naar eengrad school (master opleiding) te gaan. De eisen die aan toelating gesteld worden zijn heel streng, je moet testen en interviews doen en een beppaald gemiddelde hebben, en voor velen is het gewoon onbetaalbaar.
- Soms heb ik het idee dat drinken/dronken zijn hier heel belangrijk is: erger dan in Nederland. Wij mochten al drinken vanaf toen we zestien waren, dus zijn we wel het een en ander gewend en staan drankjes meer in het teken van gezelligheid, maar hier is het echt een must. Als je zegt dat je niet hoeft, word je vreemd aangekeken. Misschien heeft dit er ook mee te maken dat de meeste feestjes on campus zijn, omdat alleen seniors naar bars mogen, maar soms is het wel vermoeiend, haha. ik zal niet ontkennen dat ik af en toe ook wat drink, maar ik heb niet de behoefte om dronken te worden, omdat ik weet dat het me gewoon dagen kost om weer bij te komen.


Reacties

Reacties

Marion en Jeroen

Heeee lot!
Was gezellig vannacht
Niet te veel aan de Bacardi he!
Geniet!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!