lotteintheusa.reismee.nl

Easy A's & St. Patrick's Day

Amerika is met veel dingen vaak het eerste: iPhones, films, muziek, obese, medicijnen, etc, maar ook met de viering van St. Patrick's Day. Officieel (dus in Ierland) wordt het pas donderdag gevierd, maar omdat de straten in Albany op een doordeweekse dag niet geblokt kunnen worden, was de parade gisteren al.
St. Patrick's Day: jaarlijkse feestdag op 17 maart waarop Ierland de beschermheilige van het land, St. Patrick, herdenken. Omdat er veel Ieren naar de VS, Australie, en delen van Canada zijn geemigreerd, wordt het ook in het buitenlad flink gevierd.
Fact 2: St. Patrick's day voor Siena College staat gelijk aan mega day-drinking.

En dit is geen grap. Gistermorgen om 10 uur waren mensen buiten al aan het roepen, drinken, en muziek draaien. Ik vraag me af hoe ze die hele dag zijn doorgekomen. Maargoed, ik ging met vrienden naar de parade, alhoewel we meer van een bar en de wachtrij voor de wc hebben gezien dan de echte parade, maar het was wel heel gezellig. De busrit naar Albany was al een ervaring opich: stel je voor dat PSV (of welke andere voetbalclub dan ook) net heeft gespeeld in hun thuisstad en gewonnen, en je gaat daarna met het ov ergens naar toe. Zoiets als dat dus: roepende mensen, leuzen, en veel interessante gesprekken die mensen beter binenn de muren van hun dorm kunnen voeren dan in een openbare bus.
Toen ik thuiskwam was ik zo uitgeteld dat ik een heerlijke nap heb gehad, die verstoord werd doordat mijn roommate iets te enthousiast binnen kwam #issues, maar dat was eigenlijk ook maar goed want anders was ik waarschijnlijk niet meer opgestaan. 's Avonds ben ik teruggegaan naar Jenna's huis, waar we gewoon gechilld hebben en ik een poging heb gedaan om ze een beetje basis Nederlands te leren, eindigend in veel hilariteit en de slappe lach.

Onze zomertijd is vannacht ingegaan, wat betekend dat ik een uur van mijn heilige slaap ben kwijtgeraakt, en dat hakt er best wel in. Ik ben echt gesloopt, dus deze dag gaat waarschijnijk niet meer worden dan minimaal huiswerk, workouten, en chillings in m'n bed/ Als Leah enigszins aanspreekbaar is hoop ik dat ze in is voor dinner, maar voorlopig is mijn hele huis nog knock out.

Vorige week zondag wasde basketbalwedstirjjd waar het om draaide, maar voordat het zover was werd ik uitgenodigd om met Leah, har ouders, en Jenner (Leah's vriend) uit eten te gaan. Ik heb nog nooit zulke vriendelijke en geinteresseerde mensen ontmoet! Ze waren echt heel lief en het is zo leuk om zo betrokken te worden in de Amerikaanse cultuur. De game was echt superfanatiek en spannend: iedereen stond gedurende de hele wedstrijd en probeerde Siena aan te moedigen door onze bekende chants, maar helaas, we verloren. In de bus terug merkte je ook echt een teneergeslagen stemming, en de volgende ochtend was de game het onderwerp van gesprek.

Woensdag was dan eindelijk deeerste echte warme dag in New York State.Het was ongeveer 21 graden celsius op z'n mac, en mijn professor liet ons eerder gaan omdat het niet te harden was in het lokaal. Ik heb mijn kans goed benut en een paar uur op een handdoekje in de zon doorgebracht, en 's avonds was iedereen buiten aan het barbecuen en drinken (obviously). Donderdag hield deze warmte aan maar was het meer een soort benauwde warmte (denk aan zomerstorm in Nederland) en nu is het gewoon weer koud. Het benauwde weerd weerhoeld ons er niet van om de eerste frozen yogurt van het seizzoen te halen en wow, wat hou ik ervan. Ze hadden zoveel verschillende smaken en toppings dat het onmogelijk was te kiezen, maar ze zijn slim en chargen je voor het gewicht van je bakje in plaats van de maat #oplichters.

Voor Spring Break en vorige week had ik twee midterms: US Politics en Survey of American Literature. Politics ging goed, maar literature was echt een drama, voor mijn gevoel dan. Ik had geen idee of ik wel op de goede weg zat en of ik wel opschreef wat hij wilde dat ik opschreef. Mijn stress werd vrijdag beloond met een A voor beide exams en ik was zo gelukkig, onvoorstelbaar. Politics had ik wel een oke grade verwacht, maar niet een A+ (wat het officieel was), en literature kwam als een echte verrassing. Ik vond dat ik wel een beloning verdiende en heb bij forever21 een prachtige sweater in de sale gekocht, maar serieus, die winkel is hier ZO groot dat het me letterlijk 10 minuten kostte om de uitgang te vinden :(

Deze week heb ik nog een midterm voor The American Dream, een paper voor Politics (maar die is al ingeleverd) en volgende week nog een speech en dan is het alweer Easter Break! Ik ben al meer dan twee maanden in de VS, en het gaat allemaal zo snel dat het echt niet leuk meer is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!