lotteintheusa.reismee.nl

When the Saints come marchin' in

Jaaaaaa Siena College speelt in de jaarlijkse MAAC Championship voor basketball! Vraag me niet waar MAAC voor staat, ik heb geen idee, maar volgens mij is het een interstate championship van New York, New Jersey, en Connecticut. Gisteravond was de eerste game van de drie die we moeten spelen (als we winnen), en het was echt een ervaring, veel beter dan de vorige keer.
Nu was ik er ook om het volkslied mee te maken, gespeeld door de Siena Band. Zoals het een fatsoenlijke Amerikaan betaamt ga je dan staan en zing je het in je hoofd mee, ik ging staan om het te kunenn filmen :') Het was best wel een nek-aan-nek race, maar laat het maar aan Siena students over om hun Saints te supporten. Continue werden er leuzen geroepen, chants om het andere team te beledigen, boe-geroep als het andere team scoorde, en gejuich als Siena iets goed deed. Nabijna 2.5 uur was het dan eindelijk gedaan (bednk je dat een normale basketbal game 2 x 20 minuten is) en Siena won, wat betekent dat we vanavond weer moeten spelen. Waarschijnlijk ga ik wel, gewoon omdat het kan.

Eenmaal terug op campus besloten we pizza te halen, want ja, dat doe je als je naar een game bent geweest. Op zaterdagavond maakt de dining hall pizza's en je kan zelf beslissen wat je erop gooit, dat noem ik nog eens service! Het was goddelijk en een perfecte afsluiter voor een fanatieke avond. Helaas was slapen iets minder fijn, omdat er letterlijkoveral feestjes waren vanwege Siena's winst.

De rest van de week was vooral besteed aan heel veel studeren. Ik had donderdag mijn tweede midterm, en het was een klein drama. Ik ben gene vrienden met Amerikaanse literatuur, dus vraag me dan ook niet om gedichten van Emily Dickinson tot op de bodem te analyseren of om de diepere betekenis uit Nathaniel Hawthorne'sYoung Goodman Brown te halen, dat kan ik gewoon niet. Ik heb er maar het beste van gemaakt, maar ik weet wel dat ik alle mogelijkheden voor extra credits ga pakken.

Een lichtpuntje op die tragische dag was het bezoek van Leah en mij aan Chipotle. Leah was een beetje skeptisch omdat er een tijdje geleden een of andere bacterie uitbraak was, maar dat was allemaal verholpen en opgelost, dus kon ik haar zover krijgen om te gaan. Groter lichtpunt: ze gaven me gratis eten! Hetgene wat ik graag wilde was er niet (crispy taco's), dus gaven ze me soft taco's, en toen ik bij de kassa kwam hoefde ik niet te betalen,zo fix je die dingen.

Donderdag was ook de eerste keer dat ik echt uitging, naar een bar. Ik moet eerliijk zeggen dat dit niet de meest geweldige ervaring ever was: het was superdruk, superwarm, en de muziek stond zo hard dat ik bang was voor mijn oren. Elke keer als emand iets tegen me zei vroeg ik eerst drie keer 'What?' om het vervolgens nog niet te verstaan en dus gewoon ja te knikken en een beetje te glimlachen. Dit soort bars zijn niet echt een plek voor mij, maar de volgende keer als ze naar een iets chillere plek gaan waar je gewoon kan praten, ben ik zeker in!

Newsflash: voordat ik hierheen ging heb ik gesolliciteerd als blogger bij HerCampus Siena. HerCampus is het #1 online magazine voor collegiate women, en ze posten artikelen in allerlei verschillende gebieden, een soort Amerikaanse girlscene. Toen heb ik niks van hen gehoord, maar ik ben een beetje gaan netwerken en heb opnieuw gesolliciteerd, waarna ze heel enthousiast reageerden! Mijn eerste artikel is ondertussen geschreven, en nu is het afwachten tot ze het online publiceren, I'm so excited!

Ik heb mezelf ook een nieuw doel gesteld, ik ben Leah een beetje Nederlands aan het leren, en het gaat verrassend goed! Haar uitspraak is echt fantastisch, maar slowly but surely komt ze er wel. Haar doel is om aan het eind van het semester een basic conversation in het Nederlands te kunnen voeren, maar k zal haar de issues van een midterm en een final besparen. :)
EN deze week wordt het eindelijk WARM in Albany, dat betekent tussen de 17 en 20 graden!!! Echt wow, ik kijk er zo naar uit, ik hoop dat ik zonder jas, sjaal, en handschoenen naar buiten kan, maar New York State kenende zal dat nog best een issue zijn, maar we zullen zien.

Mijn was is nu bijna klaar (ik ben er achter gekomen dat de beste tijd om te wassen zondagmorgen is, omdat 80% van Cushing Village nog uitgeteld en met een kater in bed ligt), en daarna ga ik denk ik maar wat pizza calorietjes verbranden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!