lotteintheusa.reismee.nl

The Declaration of Independence

Laat ik meteen even het grootste issue uit de lucht helpen: Nee lieve mensen,er ligt hier geen sneeuw, we hebben geen sneeuwstorm gehad en alles functioneert nog zoals het hoort. Het is wel koud met harde wind, maar met de zon is het prima te doen en kan ik zelfs zonder handschoenen naar buiten, haha.

De Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring werd getekend op 4 juli 1776, en hield in dat Amerika onafhankelijk werd van Great-Britain. Ik ben de afgelopen week doodgegooid met deze termen, maar als ik er zo over nadenk, is het ook wel toepasselijk op mijn leven van de afgelopen week. De dagen beginnen nu wel steeds sneller te gaan, en zijn voornamelijk volgestopt met colleges, studeren, sporten, en de nodige chillings. Het is allemaal niet echt moeilijk, maar het is vooral VEEL leeswerk, maar daar hadden mensen me ook wel voor gewaarschuwd. Ik ben wel echt heel blij met de vakken die ik heb, afgezien van American Literature, maar laten wehet erop houden dat literatuur en ik niet voor elkaar bestemd zijn.
Het betere is dat je eindcijfer niet is opgebouwd uit alleen een midterm en een final, maar dat je door het hele semester heen kansen krijgt om je cijfer op te halen. Zo had ik vrijdag mijn eerste onverwachte quiz voor Contemporary Politics (noem 4 redenen die Thomas Paine in Common Sense geeft voor onafhankelijkheid van Engeland, okeeeee?!), dinsdag mijn eerste presentatie, en volgende week mijn eerste essay,yas.

Zoals ik in mijn vorige blog heb aangegeven, heb ik me ook aangemeld voor de nodige clubs. Zo is er de Brazilian club (volgende week Carnival!), FeelGood (tostis verkopen en met de opbrengst wereldhonger tegen te gaan), the Women's Center (niet mijn ding, misschien komt het omdat ik naar Health&Wellness ging, volgende week Global actions&concerns), The Democrats (dinsdag!), en the Social Work Club (morgen!), en dat maakt mijn campus wereldje wel steeds groter. Vooralsnog ga ik best wel veel om met de Brazilianen en woensdag was een surprise party voor een van hen. Het was echt superleuk, ik heb heerlijk Braziliaans eten gehad en jell-O cake (ga niet drie stukjes eten als je nooit drinkt, geloof me, de volgende ochtend voel je dat).

Vrijdagavond gingen we naar de mall, en daar begon mijn road naar Independence (oh, nee, eigenlijk begon die al eerder met het succesvol wassen en drogen van m'n kleren), maargoed, ik ging naar een threading shop en m'n ngels laten doen, twee dingen die niet heel makkelijk zijn als je slechtziend bent. Threading is een manier om je wenkbrauwen bij te laten werken, snel, effectief,en vooral heel pijnlijk.De medewerksters waren volgens mijn Hispanics, en het enige wat de vrouw tegen mijn kon zeggen was 'RELAX!' 'SKIN TIGHT!' 'TISSUE?' De tranen stroomden over m'n wangen omdat het echt behoorlijk zeer deed, en toen ik eenmaal was bijgekomen, kwam ze aanzetten met een schaar. Ik dacht echt whut ga jij doen? maar het resultaat is heel mooi, dus dit was wel voor herhaling vatbaar.
Daarna ging ik naarLee Nails om mijn nagels bij te laten werken. De naam zegt het al een beetje, het was een salon gerund door Chinezen: vrouwen die tot mijn navel komen en gebrekkig Engels praten en een winkel die ruikt naar Chinese thee. Nadat we de nodige taalbarrieres overwonnen hadden om eindelijk duidelijk te krijgen wat ik wilde, kwam er een miniscuul Chinees vrouwtje, met mondkapje, op me af om mijn nagels te knippen en te vijlen. Het voelde wel goed toen het klaar was, dus ja, ook dit wordt mijn nieuwe vaste adres denk ik, mede omdat het ook betaalbaar is.

Gister was het dan eindelijk zover: mijn eerste echte basketball game! Basketball is echt DE sport hier op Siena en als we moeten spelen gaat ook iedereen erheen. We moestne spelen tegen een van onze rivalen, naar de wedstrijd was nou niet echt super denderend interessant. Siena won, wat betekent dat we kans maken om in een of andere finale terecht te komen. Ik was vooral gefascineerd door de hele ervaring, de sfeer die er hing (er waren zo'n 10000 mensen) en om een keer echte cheerleaders in actie te zien! Ik voelde me echt alsof ik in High School Musical ft. Glee zat, haha. Van te voren zijn we met een groep internationals naar de bar van een van international office medewerksters gegaan, wat echt super leuk en gezellig wa,s en vooral heel lekker eten!

Gisteren heb ik ook mijn Spring Break gepland! IK had het er nogal moeilijk mee, omdat veel mensen hier al plannen hebben, naar huishuis gaan om te werken, of hier blijven omdat ze geen geld hebben. Ik wilde dit alles niet, dus na mijn connecties gebruikt te hebben ga ik nu vijf dagen naar familie in California! Ik heb er zoveel zin in; vooral de warmte, en het feit dat ik even helemaal niks hoef. Het reizen neemt echter wel heel lang in beslag (ong 10 uur heen en 9 uur terug) maar dat neem ik dan maar voor lief.

Het gaat wle steeds beter wat betreft m'n heimwee en alle andere issues, omdat ik steeds meer mijn wegop en over campus begin te vinden en connecties leg. Ik ga wel nog even naar Walmart om iets voor mijn bed te fixen, want dat is echt een plank, wat gewoon niet grappig is. Het voelt ook alsof ik hier al maanden rondloop, terwijl het nog maar 2.5 week is, superraar. Deze week staat vooral weer in het teken van studeren, mijn netwerk opbouwen, en sporten. Volgende week zondag is de Super Bowl, maar een concreet plan is er nog niet,we shall see.

Reacties

Reacties

Jacqueline

Goed gedaan schatje???? Trots op je??

Emma

You go girl!!!!!

Renee

Fijn dat t steeds beter gaat met je heimwee Lotte!
Gaaf dat je ook nog naar Californië gaat, have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!