lotteintheusa.reismee.nl

Time flies when you're preparing yourself for a semester abroad

Hoi!

Zoals de titel als zegt: time flies when you're preparing yourself for a semester abroad. Ik realiseerde me onlangs dat het exact een jaar geleden is dat ik mijn motivatiebrief indiende, samen met mijn cijferlijst en CV(die overigens nite al te veel toegevoegde waarde had, maar toch ;')).Natuurlijk was ik maanden van te voren al bezig met het uitpluizen van de sites van mogelijke universiteiten, informatie winnen bij andere studenten, en de mogelijkheden uitzoeken voor studeren in het buitenland als je een handicap hebt. Hieruit viel me op dat Amerikaanse uni's op dat gebeid zoveel verder zijn dan onzebeloved Radboud University, dus ik besloot ook om de stap te wagen en mezelf aan te melden,want liever spijt van eits wat je wel hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan.
In februari kreeg ik het bericht dat ik was genomineerd voor een plekje op Siena College, een prachtige, kleine universiteit net buiten Albany, de hoofstad van de staat New York, en zowat precies tussen Montreal en New York City. Ik was he-le-maal gelukkig, maar ik kon pas beginnen met organiseren en regelen in september 2015, omdat ik het tweede semester van het jaar ga.

Toen semester aanbrak heb ik meteen de International Office van Siena gemaild, en toen werd de officiele aanmelding in gang gezet!Hier zijn wat dingen die ik onder andere heb moeten fixen:
- Visum(geloof me, dit was een heel proces, een rib uit mijn lijf, en redelijk intimiderend, niets blijft geheim)
- Inentingen
- Aanbevelingsbrief van een docent
- Verzekeringen
- Health forms
- Kamer onderhuur
- OV Vergoeding en beurs van de uni
and so forth.

Nu is het nog maar 5 weken tot mijn vertrek, en ik bensuperexcited. Ik vind het aan de andere kant ook wel intens spannend, want het is sowieso al niets niks om 5 maanden alles wat bekend en vertrouwd is achter te laten, zeker niet als je een beperking hebt. Maar ik ben bereid om dit avontuur aan te gaan en er ALLES uit te halen wat erin zit, want zo'n kans krijg je maar een keer.

Als het semester voorbij is houdt m'n avontuur nog niet op, want ik ga een rondreis maken met een jongeren busreis. We beginnen in New York en gaan via Maine naar Quebec, Montreal, en the Niagara Falls, en dan naar het eindpunt Chicago via Cleveland, OHIO!

Ik zal proberen regelmatig even te updaten, met name voor lieve familie die geen facebook heeft, maar ja, tijdsverschil enzo :')

Reacties

Reacties

Renée

Leuke eerste blog!
Ik hoop dat je er een enorm leuke en leerzame tijd gaat hebben. Ik zie je vervolgblogs graag verschijnen :)!

Birgit Wolf

Heel veel succes en geniet van alles wat je de komende tijd gaat ervaren!

Esther

Lot ik weet zeker dat je het geweldig gaat hebben! Ik kijk nu al uit naar al je updates! Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!