lotteintheusa.reismee.nl

Party in the USA.

Ik weet dat ongeveer heel Zuid-Nederland op dit momet in de kroeg hangt en dus geen moeite zal nemen om mijn blog de koemnde dagen te lezen, maar het is weer zondag, en ik moet wachten op mijn huisgenootjes om ons huis schoon te maken, dus tijd voor een nieuwe blog.

Gisteren was ons allereerste huisfeest, en voor mijn de ultieme gelegenheid om mensen te leren kennen, onder het genoet van een, misschien twee, of meer, drnakjes. Ik ga verder niet in heel veel detail, maar ik kan wel zeggen dat het echt een superleuke avond/nacht was, veel nieuwe mensen ontmoet, jungle juice is een ware jungle (zeker de volgende ochtend), en I'm still going strong, even after 4 hours of sleep. Ik kon ook wel merken dat mijn huisgenootjes populair zijn onder de Siena seniors, het was superdruk! Oh, en mijn magische nieuwe openingszin: 'Hi, I'm from the Netherlands!' Dat werkt, altijd.

Als pre-celebration gingen we naar Mr. Siena, een verkiezing die elk jaar wordt georganiseerd door de Habitat for Humanities club (bouwen huizen voor mensen met een laag inkomen). Ik voelde me alsof ik in een male version van Honey Boo Boo of Toddlers andTiaras was. Het was net als een echte pagaent, ze moesten talent showen, een rondje in formele kleding, en vragen beantwoorden (Hoe heeft dit je leven beinvloed, etc).

Vanavond is het tijd voor de 50e Superbowl, en ik heb geregeld dat ik bij vrienden van een huisgenootje ga kijken (connecties, daar draait het om). Ik heb geen idee hoe football in elkar zit en ook geen idee welk team ik moet supporten, ben ik blij dat ik met hen kan kijken, want de focus ligt dan meer op de half-time show dan op het echte spel.

Afgelopen week ben ik best wel druk geweest, ik had mijn eerste presentatie, moest mijn eerste essay schrijven, maar ook alweer mijn tweede presentatie. Zoals ik vorige week al zei, ben ik naar een meeting van de Siena College Democrats geweest, wat best interessant was. De discussies gingen er heftig aan toe, maar woensdag wordt het nog erger, want dan gaan we in discussie met de Siena College Republicans. Ik ga erheen als toeschouwer, omdat mijn kennis van alle issues die er spelen niet zo uitgebreid is als die van hen.

Woensdag kreeg ik ook ein-de-lijk het pakketje van ons mam, met stroopwafels, speculaas, en roze koeken, iets waar ik echt naar verlangde. Ondanks dat ik eht eten hier steeds beter ga waarderen, mis ik nog wel sommige Nederlandse etenswaren, die ze hier gewoon niet kennen. Dat versterkte wel mijn verlangen naar thuis, net zoals gisteren, toen ik ging skypen met de hele familie van der Linden, die bij elkaar waren om carnaval te vieren: miss you guys! Ik werd op de kast neergezet, maar het voelde alsof ik gewoon bij hen aan tafel zat.

Ik heb ook nog een bijna-ongeluk gehad met een auto toen ik op campus een zebrapad wilde oversteken. Het is lastig om uit te leggen wat er precies gebeurde, maar ik was best wel in shock. Het ergste vond ik nog wel dat die vrouw niet zag dat ik met mijn geleidestok liep, iets wat JUIST moet aangeven dat mensen stoppen. But hey, at least she didn't hit me.

Oh, en nee, we hebben nog steeds geen sneeuw. Het wordt wel steeds kouder, vooral als er een sterke wind staat, maar met de zon erbij is het wel oke. Er wordt gezegd dat het deze week wel weer gaat sneeuwen, maar dat moet ik nog zien, want de Groundhog heeft zijn schaduw niet gezien, dus de lente moet wel snel komen.

EN ik heb mijn eerste Amaxon bestelling gedaan, en hij kwam zowaar! Ik heb een klein beetje vertrouwdheid vna thuis naar hier gehaald door de meest fancy, prachtige, schattige eierkoker te kopen die er was, en ik hou er nu al van. Het enige issue is dat ik nog even moet uitvinden hoe die werkt, maar daar ga ik me na onze opruimsessie wel aan wagen.

Komende week wordt vooral weer een week vna heel veel studeren, naar meetings gaan (donderdag komen er slachtoffers van mensensmokkel op de campus praten, en nee, dan bedoel ik niet Syrische vluchtelingen, maar echte). Ik ben daar wel heel benieuwd naar! Daarnaast is er dinsdag Mardi Gras carnival, georganiseerd door verschillende clubs op campus, en ik ben super excited.

Nu zijn mijn huisgenootjes boven water, dus ka onze mega cleaning session beginnen. Enjoy carnaval nog!

Reacties

Reacties

Marion

Heeee lot! Wij vonden t ook gezellig om jou even te spreken vanaf de kast!
We vinden je super stoer en zijn trots op je!
ALAAAAF en Dikke kus! Jeroen en Marion

Marjolein van der Meulen-Maenen

Goed verslag, wil je graag blijven volgen tijdens je studieavonturen en wens je veel succes.

Ben een vriendin van je moeder, ken Jacqueline al sinds mijn 12e levensjaar en wij hebben nog altijd contact. Hoop nog steeds dat ze ook met Facebook begint:)

Groeten,
Marjolein van der Meulen-Maenen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!